FAQ, czyli Wy pytacie, my odpowiadamy!

Rezerwacje

  1. Wybierz interesującą Cię wyprawę, wypełnij krótki formularz zgłoszeniowy znajdujący się na dole strony. Podaj wszystkie niezbędne dane (termin wyprawy, imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) w celu dokonania zgłoszenia na wyprawę.
  2. Po dokonaniu zgłoszenia na wyprawę (wstępna rezerwacja) sprawdzimy dostępność wyjazdu i prześlemy Ci na adres mailowy informację o dalszych krokach oraz link do głównego formularza zapisu na wyprawę.
  3. Wypełnij główny formularz zapisu na wyprawę. Podaj wszystkie niezbędne dane: imię, drugie imię (jeśli jest w paszporcie), nazwisko, data urodzenia, obywatelstwo, seria i numer paszportu, data wydania i ważności paszportu, adres korespondencyjny (do wysyłki umowy), adres e-mail, numer telefonu, numer ICE (do kontaktu z osobą bliską w razie sytuacji awaryjnej), rozmiar koszulki, inne istotne informacje. Zaznacz niezbędne do udziału w wyjeździe zgody.
  4. Po dokonaniu zapisu na wyprawę, przygotowujemy umowę którą wysyłamy do Ciebie drogą mailową. Odeślij nam skan podpisanej umowy i wpłać pierwszą ratę ceny wyprawy w terminie do 3 dni od momentu dokonania zapisu.
  5. Po otrzymaniu pierwszej raty ceny wyprawy (w celu szybszej realizacji prosimy prześlij nam potwierdzenie wykonania przelewu na maila) potwierdzamy twoją rezerwację i wysyłamy podpisaną umowę pocztą.
  6. Po zebraniu minimalnej liczby uczestników (6 osób) potwierdzamy wyjazd (najpóźniej na 30 dni przed wyprawą). Otrzymasz od nas wtedy informację, że wyjazd się odbędzie i już możesz rozpocząć przygotowania 🙂
    Jeśli grupa nie zostanie potwierdzona zwracamy 100% wpłat.
  7. Następny krok to zakup biletów lotniczych – wspólnie uzgadniamy szczegóły lotów.
    Są dwie możliwości zakupu biletów: samodzielny lub możemy zrobić to za Ciebie (pośredniczymy w zakupie biletów lotniczych). Wyszukujemy dla Was najbardziej korzystne cenowo połączenia, z możliwie jak najkrótszymi przesiadkami. Nie pobieramy za to żadnych dodatkowych opłat – płacisz faktyczną cenę biletu. Bilety zakupujemy dla wszystkich razem po potwierdzeniu grupy. Zostaniesz przez nas poinformowany o cenie biletów przed ich zakupem. Następnie poprosimy Cię o wpłatę środków na zakup biletów lotniczych. Jeżeli uda nam się kupić bilet taniej – różnicę zwracamy.
    UWAGA – ceny biletów dynamicznie się zmieniają, dlatego nie jesteśmy w stanie zagwarantować ich ceny. Zawsze zakładamy bufor 200 zł (na Uczestnika) – jeżeli cena biletów wzrośnie do 200 zł od ceny ustalonej i zaakceptowanej przez Uczestnika, bilety zostaną zakupione, a Uczestnik dopłaca różnicę. Jeżeli cena wzrośnie o ponad 200 zł – wstrzymujemy się z zakupem i kontaktujemy się z Uczestnikiem.
    W przypadku indywidualnego zakupu biletów, prosimy o wcześniejszą konsultację, tak aby skoordynować grupę we wcześniej uzgodnionym miejscu i czasie.
  8. Przed wyjazdem otrzymasz od nas paczkę z informacjami organizacyjnymi dotyczącymi wyprawy: miejsce i czas zbiórki, rozkład lotów, jak się spakować, co zabrać, orientacyjne ceny na miejscu, itp. Oczywiście w razie pytań czy wątpliwości cały czas jesteśmy do twojej dyspozycji 🙂

Twoją rezerwację potwierdzimy mailowo po otrzymaniu przez nas skanu podpisanej umowy i po zaksięgowaniu wpłaty I raty (w celu szybszej realizacji prosimy o przesłanie nam na maila skanu podpisanej umowy i potwierdzenie wykonania przelewu).

Dane niezbędne do zapisu na wyprawę:

Imię, drugie imię (jeśli jest w dokumencie podróży), nazwisko, data urodzenia, PESEL, obywatelstwo, seria i numer dokumentu podróży (paszportu lub dowodu osobistego), data wydania i ważności dokumentu podróży (paszportu lub dowodu osobistego), adres korespondencyjny (do wysyłki umowy), adres e-mail, numer telefonu, numer ICE (numer telefonu do osoby bliskiej w razie sytuacji awaryjnej), rozmiar koszulki, inne istotne informacje (np. alergie).

WAŻNE aby wprowadzone dane były zgodne z danymi zawartymi w dokumencie podróży (paszporcie lub dowodzie osobistym).

Szczegółowe warunki rezygnacji z wyjazdu określone są w § 7 Ogólnych Warunków Uczestnictwa.

Masz prawo do odstąpienia od umowy w każdym momencie przed rozpoczęciem wyjazdu.

Aby zrezygnować z udziału w wyjeździe prześlij do nas pisemne oświadczenie – możesz wypełnić WZÓR ODSTĄPIENIA OD UMOWY który znajdziesz na końcu OWU (załącznik nr 1) i przesłać go do nas drogą mailową.

Ceny i wpłaty

Płatność za wyjazd możesz opłacać na dwa sposoby. Możesz uregulować całość wpłat za jednym razem, możesz też opłacać w ratach:

  • I ratę – zaliczkę – należy wpłacić do 3 dni od momentu dokonania zapisu na wyjazd i podpisania umowy,
  • następnym krokiem jest płatność na pokrycie kosztów zakupu biletu lotniczego (bilet nie jest wliczony w cenę wyjazdu, pośredniczymy w zakupie biletu lub po konsultacji z nami możesz zakupić bilet samodzielnie),
  • II ratę należy wpłacić do 7 dni od potwierdzenia wyprawy,
  • III ratę należy wpłacić do 30 dni przed wyjazdem.

Tak. Cena jest podzielona na 3 raty:

  • I ratę – zaliczkę – płatną do 3 dni od dokonania rezerwacji i podpisania umowy,
  • II ratę płatną do 7 dni od dnia potwierdzenia wyprawy,
  • III ratę płatną do 30 dni przed wyjazdem.

Pamiętaj o środkach na pokrycie kosztów zakupu biletu lotniczego (bilet nie jest wliczony w cenę wyjazdu, pośredniczymy w zakupie biletu lub po konsultacji z nami możesz zakupić bilet samodzielnie).

Oczywiście. Fakturę możesz otrzymać w terminie do 3 miesięcy od momentu zakończenia wyjazdu. W tym celu skontaktuj się z nami mailowo i podaj dane niezbędne do wystawienia faktury.

Cena naszych wypraw podzielona jest na dwie części – na kwotę w złotówkach i na kwotę w dolarach/euro. Jest tak ponieważ część wydatków ponosimy w złotówkach (np. ubezpieczenie, gwarancja ubezpieczeniowa, bilety na przeloty wewnętrzne, transport), a część płatności lokalnych dokonujemy w walucie obcej (np. zakwaterowanie, atrakcje, transport). By uniknąć niekorzystnego wpływu wahań kursu walut na ceny naszych wyjazdów, podajemy część ceny w walucie obcej.

Polecamy skorzystać z jednego z internetowych kantorów walutowych. Przewalutują Twój przelew w bardzo prosty sposób.

Jeżeli jednak chciałbyś dokonać całości wpłaty w złotówkach – daj znać, zobaczymy co da się zrobić 🙂

Cena wyjazdu uzależniona jest od rodzaju i kierunku wyprawy na którą jedziemy oraz od terminu wyjazdu.

Informacje co dokładnie obejmuje cena wyjazdu znajdziesz na dole strony ze szczegółami interesującej Cię wyprawy, w sekcji „Koszt wyprawy”.

Przeloty

Możemy pośredniczyć w zakupie biletów lotniczych. Wyszukujemy dla Ciebie najbardziej korzystne cenowo połączenia, z możliwie jak najkrótszymi przesiadkami. Nie pobieramy za to żadnych dodatkowych opłat – płacisz faktyczną cenę biletu. Bilety zakupujemy dla wszystkich razem po potwierdzeniu grupy (potwierdzamy grupy najpóźniej na 30 dni przed wyjazdem). Zostaniesz przez nas poinformowany o cenie biletów przed ich zakupem. Następnie poprosimy Cię o wpłatę środków na zakup biletów lotniczych. Jeżeli uda nam się kupić bilet taniej – różnicę zwracamy. Z Polski wylatujesz z pozostałymi Uczestnikami.

UWAGA – ceny biletów dynamicznie się zmieniają, dlatego nie jesteśmy w stanie zagwarantować ich ceny. Zawsze zakładamy bufor 200 zł (na Uczestnika) – jeżeli cena biletów wzrośnie do 200 zł od ceny ustalonej i zaakceptowanej przez Uczestnika, bilety zostaną zakupione, a Uczestnik dopłaca różnicę. Jeżeli cena wzrośnie o ponad 200 zł – wstrzymujemy się z zakupem i kontaktujemy się z Uczestnikiem.

Po konsultacji z nami, możesz też kupić bilety samodzielnie. Bilet nie jest wliczony w cenę wyjazdu.

Tak. Chęć wylotu z innego portu lotniczego zgłoś nam podczas wstępnej rezerwacji. Możemy zakupić dla Ciebie bilety z innego portu lotniczego – spotkasz się wtedy z pilotem wyprawy i grupą już w miejscu docelowym.

Jasne, możesz dołączyć do grupy już na miejscu 🙂 Prosimy, zgłoś nam ten fakt, abyśmy mogli zgrać grupę w miejscu docelowym.

Tak, godziny zarezerwowanych lotów mogą ulec zmianie. Zazwyczaj nie są to zmiany drastyczne i zależą od linii lotniczej. Informujemy Was o takim fakcie najszybciej jak to możliwe.

Ubezpieczenie

Uczestnikom naszych wyjazdów zapewniamy wysokiej jakości ubezpieczenie oferowane przez Towarzystwo Ubezpieczeń EUROPA S.A.

Na wyjazdach zagranicznych ubezpieczamy:

  • Koszty Leczenia (KL) na 100.000 EUR,
  • Koszty Ratownictwa (KR) na 6.000 EUR,
  • Następstwa Niebezpiecznych Wypadków (NNW) na 10.000 EUR,
  • Bagaż Podróżny (BP) na 1.000 EUR,
  • Odpowiedzialność Cywilną (OC) na 100.000 EUR.

Wszyscy Uczestnicy są objęci ubezpieczeniem od chorób przewlekłych. Ubezpieczenie obejmuje również koszty leczenia, ratownictwa i transportu związane z zachorowaniem na Covid-19.

Ogólne Warunki Ubezpieczenia znajdziesz TUTAJ.

Istnieje możliwość rozszerzenia ubezpieczenia podróżnego oraz dokupienia dodatkowych opcji – szczegóły poniżej.

Możesz wykupić dodatkowy pakiet ubezpieczenia i podwyższyć limit kosztów leczenia (KL) do 300 000 EUR (dodatkowo płatne około 25 PLN za każdy dzień wyjazdu) – zalecamy szczególnie osobom starszym oraz chorującym na choroby przewlekłe.

Możesz także ubezpieczyć się od kosztów rezygnacji z wyjazdu (dodatkowo płatne około 3% ceny wyjazdu). Tę opcję polecamy osobom które rezerwują wyjazd z dużym wyprzedzeniem, zwłaszcza osobom starszym oraz osobom chorującym na choroby przewlekłe.

Dodatkowe ubezpieczenia należy wykupić w ciągu 3 dni następujących po dniu rezerwacji wyjazdu. Szczegóły dotyczące ubezpieczenia kosztów rezygnacji w kolejnym punkcie.

 

Jeśli chcesz rozszerzyć zakres swojego ubezpieczenia – zaznacz odpowiednie pole w formularzu zapisu na wyjazd. Skontaktujemy się z Tobą w celu omówienia szczegółów 🙂

Gdy w związku z zajściem zdarzenia losowego ujętego w zakresie ubezpieczenia od kosztów rezygnacji (np. nagłe zachorowanie, śmierć osoby bliskiej, utrata pracy, itp.), ubezpieczony nie może wyjechać zgodnie z planem, ubezpieczyciel zwraca wszelkie poniesione koszty rezygnacji z wyjazdu. Opcja ta jest dodatkowo płatna około 3% ceny wyjazdu. Dopłata liczona jest od całości ceny wyjazdu, nie obejmuje przelotów – trzeba je ubezpieczyć dodatkowo podczas zakupu.

Ogólne Warunki Ubezpieczenia znajdziesz TUTAJ.

Można też rozszerzyć ubezpieczenie Koszty Rezygnacji o ryzyka określone w OWU, powstałe w związku z następstwem choroby przewlekłej u: ubezpieczonego, osoby bliskiej ubezpieczonemu, współuczestnika podróży, osoby bliskiej współuczestnikowi podróży. Opcja ta jest dodatkowo płatna około 6,5% ceny wyjazdu. Dopłata liczona jest od całości ceny wyjazdu, nie obejmuje przelotów – trzeba je ubezpieczyć dodatkowo podczas zakupu.

Ubezpieczenie Koszty Rezygnacji obejmuje również ochronę w zakresie zachorowania na Covid-19.

Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z wyjazdu należy wykupić w ciągu 3 dni następujących po dniu rezerwacji wyjazdu.

 

Jeśli chcesz ubezpieczyć się od kosztów rezygnacji z wyjazdu – zaznacz odpowiednie pole w formularzu zapisu na wyjazd. Skontaktujemy się z Tobą w celu omówienia szczegółów 🙂

Każde biuro podróży ma obowiązek zapewnić podróżnym na wypadek swojej niewypłacalności:

  • pokrycie kosztów kontynuacji imprezy turystycznej lub kosztów powrotu do kraju,
  • zwrot wpłat za imprezę turystyczną, jeśli nie odbyła się (albo nie odbędzie się) ona z przyczyn dotyczących biura podróży,
  • zwrot wpłaty za tą część imprezy turystycznej lub za każdą opłaconą usługę, która nie została lub nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących biura podróży.

Zapewnienie powyższego następuje przez zawarcie gwarancji ubezpieczeniowej oraz dokonywanie w należnej wysokości terminowych wpłat składek do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.

Jako w pełni legalnie działające biuro podróży posiadamy wszystkie wymagane gwarancje ubezpieczeniowe oraz dokonujemy wpłat do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Jesteśmy wpisani do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych.

Wszystkie dokumenty znajdziesz TUTAJ.

Oczywiście. Jesteśmy w pełni legalnie działającym biurem podróży ze wszystkimi wymaganymi gwarancjami ubezpieczeniowymi. Posiadamy też wpis do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych.

Wszystkie dokumenty znajdziesz TUTAJ.

Dokonujemy także terminowych wpłat składek do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.

Jest to zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności organizatorów turystyki lub pośredników turystycznych. Jako biuro profesjonalnie zajmujące się organizowaniem imprez turystycznych, jesteśmy zobowiązani opłacać składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny od każdego uczestnika naszego wyjazdu. Dbamy o wasze bezpieczeństwo.

Więcej o TFG możesz poczytać TUTAJ.

Przygotowania do wyjazdu

O tym, jak przygotować się do wyjazdu, przeczytasz na naszym BLOGU. Przed wyjazdem dostaniesz od nas również paczkę z informacjami organizacyjnymi dotyczącymi wyprawy (co zabrać, apteczka, itp.). Informacje o zalecanych szczepieniach znajdziesz TUTAJ. Na ewentualne szczepienia zgłoś się najpóźniej na ok. 2 miesiące przed wyruszeniem na wyprawę.

Zakres standardowego ubezpieczenia podróżnego którym objęci są nasi Uczestnicy podczas wypraw obejmuje choroby przewlekłe. W razie pytań prosimy, skontaktuj się z nami.

O tym jak się spakować i co koniecznie trzeba zabrać na wyprawę możesz przeczytać TUTAJ.

Dodatkowo, przed wyjazdem, otrzymasz od nas paczkę z informacjami organizacyjnymi dotyczącymi wyprawy – co zabrać (niezbędnik), waluta, orientacyjne ceny.

Gdybyś miał jednak jakieś wątpliwości, chętnie doradzimy, w końcu przemierzyliśmy z plecakiem już niejeden kraj 🙂

Gotówka czy karta płatnicza? Zasadniczo, podczas podróży do bardziej „egzotycznych” krajów znacznie lepiej sprawdza się to pierwsze rozwiązanie. Dlatego najwygodniej będzie, jeśli już w Polsce wymienisz złotówki. Ale uwaga! Trudno (albo po niekorzystnym kursie) będzie je zamienić np. na tajskie baty. Dlatego zabierz ze sobą jedną z bardziej uniwersalnych walut – dolary lub euro. Na lokalne pieniądze wymienisz je już na miejscu.

Kartę bankomatową (z obsługą płatności międzynarodowych, najlepiej podpiętą do konta walutowego) możesz zabrać jako opcję zapasową.

Więcej informacji o orientacyjnych cenach i walucie naszego celu podróży otrzymasz drogą mailową przed wyjazdem.

Nie trzymaj pieniędzy i kart płatniczych w jednym miejscu, a raczej rozłóż je w bezpieczny sposób w bagażu. Część, na bieżące wydatki, możesz włożyć np. do podręcznego plecaka, a część – dla niepoznaki – np. do specjalnie przygotowanego opakowania po szamponie czy w inne miejsce – tutaj ograniczeniem jest tylko wyobraźnia. To pozwoli Ci zmniejszyć ryzyko, że zostaniesz okradziony. Polecamy także zaopatrzyć się w, tak zwany, fałszywy portfel. Więcej na ten temat piszemy TUTAJ.

Dokumenty podróży – przydać się może ich kserokopia, schowana głęboko w bagażu, tak na „wszelki wypadek”. Dodatkowo zalecamy też zeskanowanie dokumentów i przesłanie ich sobie na e-maila.

Inne

Aby ułatwić Ci podjęcie decyzji, każdą wyprawę oznaczamy poziomem trudności. Jest ich kilka:

  • mało aktywny – to luźny, łatwy wyjazd, który nie wymaga dobrej kondycji fizycznej. W trakcie takich wypraw poruszamy się najczęściej „po płaskim”, chodzimy dość mało, głównie z bagażem podręcznym (plecak zostaje np. w hostelu), a między kolejnymi punktami przemieszczamy się prywatnym, wygodnym transportem. Znajdzie się też sporo czasu na relaks, np. na plaży;
  • średnio aktywny – tu należy nastawić się na trochę więcej chodzenia, nadal „po płaskim”, czasami z dużym plecakiem (ale na krótkie odległości, np. z dworca kolejowego do miejsca noclegu). W trakcie wypraw mogą się pojawić lekkie trekkingi („na luzie”, z dużą ilością czasu na odpoczynek i prostymi trasami dla każdego). Poruszamy się zarówno transportem prywatnym, jak i lokalnym, a wyprawy uwzględniają też kilkudniowy relaks, np. na plaży;
  • aktywny (dla średniozaawansowanych) – chodzimy dużo „po płaskim” (ok. 15-18 km dziennie), więc potrzeba trochę kondycji. Może się pojawić bardziej zaawansowany trekking lub jednodniowa wyprawa górska (ale „na lekko”, bez dużego plecaka). Z głównym plecakiem przemieszczamy się na krótkie dystanse (np. z dworca do hostelu), a podróżujemy głównie lokalnymi środkami transportu. Dla miłośników aktywności outdoorowej i długich spacerów, o średniej kondycji;
  • bardzo aktywny – tu rzeczywiście potrzebujesz lepszej kondycji fizycznej i odrobiny doświadczenia, bo czekają Cię np. kilkudniowe, zaawansowane trekkingi z dużym plecakiem, wymagające przeprawy techniczne oraz długie dystanse do przemierzenia pieszo po zróżnicowanym terenie.

Jeśli nadal masz wątpliwości, czy poradzisz sobie kondycyjnie na wybranej wyprawie, śmiało skontaktuj się z nami i zapytaj. Rozwiejemy Twoje wątpliwości 🙂

Oznacza to, że zebrała się odpowiednia liczba chętnych (minimum 6 osób) i wyjazd się odbędzie. Otrzymasz od nas wtedy taką informację i już możesz rozpocząć przygotowania 🙂

Wyjazdy potwierdzamy w różnych terminach (najpóźniej na 30 dni przed wyprawą), zależy to głównie od tempa zapisów Uczestników.

Bilety lotnicze kupujemy dopiero po potwierdzeniu grupy.

Do potwierdzonej grupy, jeżeli są jeszcze wolne miejsca, możemy dopisywać nowych GlobTroperów.

Jeśli grupa nie zostanie potwierdzona zwracamy 100% wpłat.

Stajemy na głowie żeby każdy nasz wyjazd się odbył 🙂 W przypadku gdy na wyprawę zapisało się jednak mniej jak 6 osób, wspólnie decydujemy co robimy w tej sytuacji.

Czasami, przy korzystnych cenach biletów lotniczych, jest możliwość wyjazdu w grupie mniejszej.

W niektórych przypadkach proponujemy dopłatę do wyjazdu.

Jeżeli grupa nie decyduje się dopłacić do wyjazdu, wtedy proponujemy Wam inny wyjazd w podobnym terminie lub ten sam kierunek z innym terminem wyjazdu.

Jeżeli żadna z opcji nie zostanie przez Was zaakceptowana, wyjazd zostaje odwołany i zwracamy Wam 100% wpłat.

Podróżujesz samodzielnie? W GlobTroper nie musisz mieć pary, żeby wyruszyć w świat bez przepłacania. Z nami single jeżdżą bez dopłat!

Na naszych wyprawach kwaterujemy Cię z innym Uczestnikiem wyjazdu. Dzięki temu poznajesz ludzi, którzy pasjonują się tym, co Ty. Razem z nimi odkrywasz uroki wyprawy w pełni! 🙂

Wszystkie dodatkowe informacje dotyczące wyjazdu – rozkład lotów, miejsce i godzinę zbiórki, co zabrać, jak się spakować, waluta, orientacyjne ceny na miejscu, pogoda, itp. przekażemy Ci drogą mailową przed wyjazdem.

Tak! Mamy bardzo duże doświadczenie w organizowaniu wypraw, zarówno dla grup, firm jak i dla osób indywidualnych.

Daj znać jaki kierunek, jaki charakter podróży (przygodowo, luksusowo czy może rodzinnie?) i jaki termin Cię interesuje, a my zaplanujemy wyprawę twoich marzeń!

Zadbamy o to aby podróż była ciekawa, komfortowa i skrojona na miarę twoich oczekiwań 🙂

Masz inne pytanie lub chcesz dowiedzieć się więcej?

Daj znać! Chętnie pogawędzimy 🙂